zondag 27 januari 2013

Comfort zone.

Wie iets wil bereiken, of het nu op het sportieve of op het professionele vlak is vraagt dat wij de comfort zone verlaten. Dat is dat wij bereidt zijn risico's te nemen. Dat is gemakkelijk neer te pennen, maar naar mijn persoonlijke mening is dat niet zo eenvoudig.
Je moet eerst al goed weten wie je bent, je sterktes en vooral je zwaktes kennen. En dat is niet simpel, het merendeel van de mensen (hoogstwaarschijnlijk ook jij) heeft geen correct beeld van zichzelf, er zijn zelfs onderzoekers van mening dat enkel mensen met een depressie een redelijk realistische inschatting kunnen maken van wie ze echt zijn - toch niet een opbeurende gedachte, maar wel een verklaring waarom er zoveel fout loopt in deze wereld.
Maar het kan, het doel hoeft niet zo hoog te zijn maar je kan iets bereiken in de wereld waar je trots op bent  en die je vervult van vreugde. Een van de mensen die ik altijd erg inspirerend gevonden heb op dat vlak is de ex-president van Brazillië: Luiz Inácio da Silva . Niets wees erop dat die man ooit kans had om als iemand van erg bescheiden komaf president te worden.
Ik geloof erg in die bovenstaande piramide ook bevind ik me al te vaak in de comfort zone, en drijf ik gewoon mee met de stroom, weiger ik te geloven dat dit al alles is en er niets meer mogelijk is. Dat zou pas een neerslachtige gedachte zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten