zondag 3 maart 2013

Oostende - Brugge 2013

Ergens in het najaar had ik geschreven dat ik wou afgerekend worden op mijn prestatie gisteren. Het verdict dat ik moet vellen is hard. Het "werk" dat ik de voorbije maanden verricht heb is onvoldoende. Ik liep gisteren een tijd van 56 minuten rond, ondanks erg gunstige weersomstandigheden.

Inschattingsfout

Na de eerste kilometer (3'14) besloot ik me wat te laten uitzakken, wat al bij al geen goede beslissing was. Aan kilometer 3 waren we met 3 veroordeeld om op een goede 150meter te blijven hangen van een grotere groep achtervolgers. Technisch gezien waren we alle drie gelost uit die groep dus onze kansen om terug te komen waren miniem.

Aan het 10kilometerpunt (34'30) zag ik de bui al hangen, ongeveer een minuut trager dan de 2 voorgaande jaren. Gelukkig werkten we goed samen, voornamelijk Steven Broucke voorkwam in de laatste kilometers dat het tempo wegzakte. In de laatste 1600m probeerde ik het tempo te verhogen, helaas was het niet genoeg en verloor ik de eindsprint van mijn andere 10 jaar jongere gezel Max Ruben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten