zondag 14 april 2013

Laatste week voor Antwerpen marathon.

Volgende week omstreeks dit uur  (12h50) zal ik hoogstwaarschijnlijk heel wat pijn voelen.
Ik ga er geen doekjes om winden. De voorbereiding voor deze marathon was een mislukking. Er waren dingen waar ik niet veel aan kon doen (een week ziek zijn bijvoorbeeld), maar er waren meer dingen die ik beter kon aanpakken (dingen zoals regelmatig trainen bijvoorbeeld). Maar dat is dus niet gebeurd. 
Ik loop dus volgende week in Antwerpen op  een schamele voorbereiding met 4! specifieke marathontrainingen. Waarvan 2 de voorbije week: 
  1. 4x5km @ marathonpace met 3min recup. (fail) 
  2. 30x 400m marathonpace met 200m recup. (makkie) 
Ik ben er ook  niet in geslaagd om duurloop te doen van meer dan 2h, wat me laat twijfelen aan de uithoudingskwaliteit van mijn spieren.Toch zijn er een paar doelstellingen:
  • Volledige afstand lopen ( nog nooit gelukt op de marathon)
  •  Tot 32km een vast tempo lopen ( ergens tss. 3'55 en 4'05) en dan zien.
  • Uitzoeken of ik de afstand beter verdraag op een iets zwaardere schoen ( mijn lunar glides 4).
  • Vroeger beginnen drinken ( dat zat ondermeer fout in Oostende)
Ik heb altijd beweerd dat ik gemakkelijk op eender welke dag een marathon kon lopen onder de 3 uur. Nu lijkt het moment aangebroken om te onderzoeken of er enig waarheid in die boude claim zit. Wat ik ook wil onderzoeken is hoeveel afbraak een marathon aan je lijf doet, daarom ga ik op de 2de dag na de marathon (als ik het overleeft heb natuurlijk) wanneer de ontsteking en de spierafbraak het heftigst is, mijn bloed laten controleren door een huisarts. Dat zal fun zijn ;-)
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten