zaterdag 28 september 2013

TT: Een wel heel lange weg.

Terwijl ik maten heb die binnenkort vertrekken naar de Ironman Hawaii - een beetje het wk van de triatlon lange afstand- en vriendinnen heb die morgen goede podiumkansen hebben op de halve en hele marathon van Oostende. Terwijl zij al die mooie vooruitzichten hebben, begon ik vandaag aan mijn eerste officiële tafeltennisclubwedstrijd, in ongeveer de laagste reeks die er in de provincie te vinden is.

Ik heb het niet gemakkelijk (en dat is verre van een understatement.) in het tafeltennissen, hoewel mijn slagtechniek al heel wat beter is dan 2 maanden geleden, ben ik nog steeds veel te traag en statisch. Ook het lezen van de bal (traject/spin) is ondermaats.
Om mijn plaats in de club hiërarchie duidelijk te maken, moet je een ladder inbeelden ... ik sta in de kamer naast de kamer waar de ladder begint ;-) .

De matchen dan, de eerste was tegen een gastje die ik 11 ofzo schat. Betere slagtechniek (dat hebben de meeste) maar iets te onzeker, ik win relatief gemakkelijk met 3-0.

De 2de match speelde ik tegen een leeftijdsgenootje van hem, die meer ervaring had en een duidelijk betere techniek dan ik. Ik verlies de eerste 2 sets omdat ik nauwelijks een bal op de tafel kan houden, de 2 volgende win ik omdat ik beter begin te serveren en af en toe een bal op de tafel kan houden. De beslissende 5de set verknoei ik de eerste 5 punten, kom terug tot 9-9 en verlies ik dan met 11-9, tja ...

De derde match speel ik tegen een iets oudere jongen ( vast 13! ) zijn backhand is veel beter en het word me snel duidelijk dat ik geen kans heb als er rally's komen. Ik sla mijn serves zo smerig mogelijk en slaag erin hem te laten twijfelen aan zichzelf ( 2 blocs die per ongeluk op tafel vielen hielpen ook een beetje) en ik win onverdiend met 3-1. Mijn medespelers verging het niet veel beter, maar het is hun vergeven, als ze het volhouden worden ze waarschijnlijk wel betere spelers dan ik ooit kan worden.

Als ik het ooit hoog in mijn bol heb gehad (atletiek - waar ik ook maar een plaatselijke subtoppers was in het straatcircuit) dan ben ik daar sedert ik tafeltennis speel vanaf, jong wat ben ik (nog) slecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten